Maar weer eens een update uit Duitsland

Het is al even geleden dat ik hier iets schreef over een onderwerp waar ik dit webstekkie eigenlijk voor ben begonnen, onze emigratie naar Duitsland. Ben erg druk geweest dit jaar en dan kan het er natuurlijk bij in schieten.

Momenteel zitten we met een enorm mooi najaar eigenlijk te genieten van de drukte van de afgelopen zomer. Het was vooral klussen geblazen. We hebben een redelijk groot deel van het huis opnieuw in de beits gezet (Gelders blauw maar als de Duitse buren het vragen noemen we het Dortmunds blauw :-).

Het is begonnen met een vriend die op bezoek was rond de pasen. Hij gaf aan dat het vele houtwerk inderdaad wel een lik beits kon gebruiken en bood aan om me te komen helpen. In de zomervakantie zijn we begonnen met de kozijnen, de voordeur en de dakbak bij de voordeur. Bleek allemaal toch meer werk dan we dachten, het halve huis is dan ook nog niet gedaan, komt volgend jaar wel. Wel ben ik enorm blij met alles wat er al een stuk beter uit ziet.

Voor de rest gaat het prima met ons. We voelen ons nog steeds thuis en merken dat ook de buurt nu niet meer het idee heeft dat we maar even een paar jaar komen wonen en weer vertrekken. Ze kijken hier graag de kat uit de boom.

Werk gaat prima, Elise moet nu 3 keer per week naar het Huis van Bewaring :-). Ze heeft er een leuke baan gevonden waarbij ze de voedsel verstrekking moet regelen voor alle gevangenen. Iets dat maar heel vaag met haar oude werk te maken heeft maar het gaat haar goed af en ze heeft het naar haar zin. Na een paar maanden heeft ze een jaar contract gekregen dus blijkbaar bevalt ze.

Zelf zit ik nog steeds bij mijn oude baas, iets waar sommige mensen van opkijken, ik was nogal jobhopperig. Alhoewel ik hier, net als bij elke andere baas, best dingen tegenkom waar ik het niet mee eens ben heb ik blijkbaar mijn draai gevonden. Kan veel zelf regelen en heb leuke klussen.

Tot zover maar weer eens een update. Dit keer zonder foto’s, die komen een volgende keer wel weer.

Leave a Reply

