ipad, deel 2

Goed, ik ben nu een week bezig met de ipad. De eerste dagen was het enorm wennen. Nu ben ik zover dat ik er daadwerkelijk iets nuttigs mee kan doen.

Apps

De apps die er zijn bestaan voor het merendeel uit vage applicaties en spelletjes die zowel betaald als ‘free’ uitkomen. Al snel merk je dat veel apps semi free zijn. Ze verstoppen de echt nuttige dingen achter een betaalde functie. Toch heb ik al een paar apps gezien die echt nuttig lijken.

  1. App (geeft een overzicht uit de appstore en kan per categorie een overzicht geven). Er is een today’s free sectie. Let daar wel op de datum want veel apps zijn al ouder dan een dag.
  2. Gemist (uitzending gemist).
  3. Buienradar.
  4. Myirc
  5. Wifi finder (erg handig omdat je een offline map kunt downloaden). Het geeft een overzicht van open wifi’s bij jouw in de buurt. Komende maandag moet ik naar Frankfurt am Main en ik zie dat er bij het hotel 1 is. Volgens het hotel alleen op de begane grond maar dat is iig al beter dan helemaal niets.
  6. Spelletjes (Tim, Angry Birds). Niet zozeer handig maar wel grappig.
  7. iBooks is erg handig. Naast de boeken die je in digitale vorm kunt opslaan kun je er ook pdf’s in kwijt. Het fijne is dat ik flink wat manuals heb die ik per categorie er in kan zetten om het wat overzichtelijker te houden.
  8. Vmware View. Hier voor moet je kunnen connecten naar een vmware server waar vmview op aanwezig is. Je krijgt dan een rdp sessie over een beveiligde lijn. Erg handig als je geen vpn bij de hand hebt.

Al met al toch een leuke gadget. Wellicht ga ik er echt aan wennen.

 

Leave a Reply

