Google+, deel 2

Goed, ondanks dat het een beta is krijg ik al een aardig idee over hoe g+ gaat uitpakken. Blijkbaar ziet de middenstand en het bedrijfleven een grote kans. Wellicht ook omdat ze nu niet meer kunnen spammen via e-mail. De sociale hype is iets waar ze met veel genoegen instappen. Hun insteek is. Als je last van me hebt blok je me maar.

Is er ook iets tegen te doen? Tuurlijk. De circles stellen je in staat om groepen goed uit elkaar te houden. Daarnaast is het natuurlijk niet verplicht om iemand te volgen. In het begin krijg je het idee dat iedereen alles met elkaar moet delen. Op het moment dat je een heftige discussie over dit onderwerp voert krijg je zelfs volgers die het helemaal niet met jouw idee over wat wel/niet kan eens is.

Er zijn ook positieve dingen te melden. Ik zie leuke draadjes ontstaan tussen kringen die elkaar overlappen met sommige mensen. Zo krijg je ook dat mensen weer andere mensen leren kennen. Wellicht is dat de beste eigenschap van een sociaal netwerk.

Momenteel heb ik alles eens wat stricter gezet en post niet altijd iets openbaar. We zullen afwachten wat het over een maand of twee doet. Er zijn diverse voorspellingen waarbij men aangeeft dat Twitter, Hyves en Facebook straks uit Nederland zijn verdwenen. Zelf verwacht ik dat niet. De kans is zelfs groot dat een flink aantal gebruikers schrikt over het marketing gehalte van de mensen die ik hierboven al noemde. Ze zullen dan zeker hun Hyves of Facebook account niet opzeggen.

Leave a Reply

