Weer eens wat over ons leven, op verzoek :-)

Kreeg laatst te horen dat ik alleen nog maar blogde over technische dingen. Wellicht een terechte opmerking want eigenlijk heb ik dit blog opgezet om voor vrienden en familie bij te houden hoe de emigratie en het leven hier gaat.

We zitten zo ondertussen alweer bijna 2,5 jaar hier en ik moet zeggen dat het steeds beter bevalt. Komt natuurlijk ook omdat je steeds makkelijker even de telefoon gebruikt om te horen of je s’avonds nog met 5 man kunt gaan bowlen of wat informatie moet opvragen. Ik betrap me er op zo’n moment op dat ik dan bijna in het Duits denk, iets dat ik vroeger in het Engels had. Het enigste struikelblok hier mee is dat ik nog bijna iedere dag met Nederlandse mensen werk, vandaar dat het wat langer duurde.

Nu de winter bijna in zicht is leven de mensen vooral meer binnenshuis, dat is wel weer even wennen na zo’n toch wel heel lekkere zomer. We hebben dat maar eens gebruikt om gewoon weer lekker in huis te klussen. Langzaam zijn we alle verlichting aan het vervangen voor led lampjes, de eetkamer hebben we semi pro opgeknapt met een driehoeks eetbank met daar overheen kussens en kleden. We kunnen nu weer lekker met 5 of 6 mensen aan de tafel zitten. Dat laatste hebben we het afgelopen weekend ook lekker gedaan. Nu die kamer voor de winter klaar is heeft Elise enorm zin om alweer de kerstspullen tevoorschijn te halen. Iets waar ik en de jongens altijd bij zeggen dat ze moet wachten tot na Sinterklaas. Haar reactie, helemaal terecht, is dat die hier toch niet komt :-)

Dave was even een weekendje over samen met een maatje. Was er al redelijk op tijd afgelopen zaterdag en we hebben natuurlijk aardappel pannekoeken gemaakt. Daarna zijn we even naar de laatste kermis van het jaar gegaan (in deze omgeving iig). Vandaag heerlijk rustig wakker geworden en rustig naar Zeewolde gereden zodat er nog even wat spulletjes mee konden die hier nog stonden.

Zo, Peter, en Frank, jullie zijn weer op de hoogte (en wellicht ook nog een paar andere lezers). Zal de mix technisch en andere artikelen een beetje proberen te mixen, maar vergeef me als het soms niet lukt (beroepskwaal denk ik)

 

Tagged: ,

Leave a Reply

