Hyves weer in de bocht, speel geen Bubble spinner.

Ik had al mijn twijfels maar ga toch sterk nadenken over het verwijderen van mijn Hyves account. Facebook is erg maar Hyves gaat ze volgens mij voorbij binnenkort.

Vandaag besloot ik eens naar een spelletje te kijken (doe ik zelden). Het gaat hier om Bubble Spinner, een flash spelletje. Erg irritant muziekje erachter maar wel redelijk leuk om te spelen. Er zit echter een probleem in. Blijkbaar weet het via Flash lokaal op Ubuntu een flashplayer o.i.d. af te vuren waardoor je zelfs als je firefox killed nog het irritante muziekje blijft horen.

Nu is het muziekje natuurlijk niet echt het probleem. Het grootste probleem is Flash, dat heb ik al opgelost door .macromedia/Flash_Player/#SharedObjects geen lees/schrijf en execute rechten te geven. Wellicht ga ik ergens niet meer inkomen maar dat kan me niet zoveel boeien. Het is al 1 groot lek, dat hele Flash.

Daarnaast is er toch een redelijk groot probleem met Hyves. Blijkbaar kunnen ze niet controleren wat de games die ze hosten allemaal kan uitvreten. Of dit een bewuste keuze is weet ik niet, het geeft wel aan dat je ze niet moet vertrouwen.

Facebook ben ik op dit ogenblik aan het testen. Het heeft zeker privacy issues waar ook spammers al snel gebruik van proberen te maken. Daarnaast is er het verhaal over games zoals Farmville. Wellicht dat ik daar ook nog weer weg ga maar dat zal ik eerst verder uittesten.

Voor nu kan ik alleen maar adviseren om geen games meer te spelen op Hyves. Privacy lijkt ver te zoeken.

Tagged: , , ,

Leave a Reply

