Marketing virals

Er duikt een nieuw fenomeen op op Linkedin.com. Blijkbaar wil men niet meer voor marktonderzoek betalen maar gaan mensen nu testen of het gewoon werkt. Dit is al de tweede keer dat ik het tegenkom, de tekst is ongeveer gelijk:

TESTJE ! De hele dag promoot ik Sociale Media en vooral Linkedin, in workshops en trainingen. Ik wil wel eens zien hoeveel mensen dit berichtje zien, dus plaats aub een comment met het woordje JA als je deze hebt gezien. De resultaten publiceer ik over precies 1 week. Zo..

Op zich best slim gevonden natuurlijk. Maar wat is nu eigenlijk de bedoeling. De poster van de bovenstaande tekst beloofd om de uitkomst online te zetten maar wat gaat hij vervolgens met die data doen? Is het de bedoeling dat hij 20.946 links naar accounts heeft weten te verzamelen en die kan verkopen naar marketing medewerkers? Overigens heb ik gewoon met NEE een reactie gegeven om eens te kijken of dat nog gaat schelen :-)

Tagged: , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: