Afmelden papieren telefoongids kan met een Duits adres

Ik zag nu net nog een linkje waarbij men oproept om zich af te melden van de papieren telefoon gids. Op zich een goed voornemen, er gaan ieder jaar enorm veel dode bomen door heel Nederland.

Nu ben ik nogal nieuwsgierig van aard en besloot dus om te kijken hoe goed dit werkt. Netjes mijn Duitse adres opgegeven. Nog geen minuut later had ik een ‘bevestigings’ email in mijn mailbox met de volgende tekst.

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw vraag op 5-4-2010 ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 140787.

Uw vraag is: –

Deze email wordt u ter bevestiging gestuurd, het is niet mogelijk om op deze email te antwoorden.

Uiteraard grappig. Maar er komen nu wel een paar vragen naar boven. De eerste lijkt me een logische. Als ik me kan afmelden, kan ik me dan ook aanmelden? En hoe gaat men dan beslissen wat voor telefoonboek ik krijg? Is de bezorging gratis?

Wat wellicht nog het meest vreemd is dat dus blijkbaar iedereen in staat is om iedereen af te melden. De mensen met een hart voor de natuur zullen er blij mee zijn natuurlijk maar normaal gesproken zou je toch verwachten dat je een linkje in het emailtje moet aanklikken om het te bevestigen. De grote vraag is nu hoe snel iemand een klein scriptje heeft gemaakt om half Amsterdam af te melden. Controle is er namelijk niet….

Tagged: ,

2 thoughts on “Afmelden papieren telefoongids kan met een Duits adres

  1. Hans April 5, 2010 at 2:40 pm Reply

    Grappig. Je kan je buren dus ook afmelden en ben nieuwsgierig hoelang het afmelden dan geldig blijft. En misschien ook de vraag hoe dit aan het GBA is verbonden, want daar zit veel aan vast. Heb je het linkje btw?

Leave a Reply

