tcms, basis werkt nu op postgresql

Zo, na een paar avondjes klussen lijkt het erop dat de basis van tcms nu werkt op postgres. Ik kan inloggen, pagina’s aanmaken, updaten, menu items toevoegen, automatisch boomstructuren parsen. Tijd voor de planning naar versie 0.1. Nog best wel een hoop te doen maar het lijkt de goede kant op te gaan.

Het overzetten van MySQL naar Postgres vergde nog best wel wat uitdagingen maar als je eenmaal bezig bent dan kom je er achter dat het best mee valt. Met MySQL ging ik vooral de OO manier van werken gebruiken en ik merk nu dat de PHP functies voor PostgreSQL daar niet echt op inspringen. Neem alleen al het feit dat ik het niet zomaar voor elkaar krijg om exceptions op te pakken als er dingen mis gaan. Ook is het best wennen om van een systeem af te stappen waarbij je veel met error numbers kon werken. PostgreSQL vraagt daar toch een beetje een andere aanpak.

De volgende lijst moet nog gedaan worden voor ik versie 0.1 uitbreng

  • Algemene security in alle interfaces.
  • Aanmaken/bewerken gebruikers en rechten op groepen geven.
  • Uploaden en linken van afbeeldingen.
  • Macro systeem waarbij ik zoiets als de WebGUI oplossing wil gebruiken.
  • Opschonen van overbodige code.
  • Css interface waabij ik vooral niet de WebGUI oplossing wil gebruiken.

Tagged: ,

Leave a Reply

