Femke Halsema snapt internet niet?

Vanavond is er weer ‘vijf jaar later’ op tv. Dit is een tv programma dat bekende Nederlandse mensen nog eens na vijf jaar weer laat terugblikken op oude interviews en tv momenten.

Op deze avond was Femke Halsema te gast en dit stond op de achtergrond aan. Op enig moment hoorde ik haar over internet en dan gaan mijn oren toch automatisch de juiste kant op. Het ging volgens mij over iemand die haar bedreigde. Vervolgens was ze heel boos dat zo iemand haar adres op internet kon opzoeken.

Laten we eens een onderzoekje doen:

Google geeft het volgende op femke halsema adres:

  • Oproep tot brandstiching …..
  • Femke Halsema moet dood …
  • Zou de Playboy Femke Halsema al benaderd hebben …

Niet echt mooi dus ik kan me haar gevoelens wel enigsinds voorstellen. Laten we nu eens heel dom doen en kijken of we dat kunnen achterhalen.

  • Ze heeft een hyves account.
  • Ze heeft een twitter account.
  • Kottenpark college in Enschede is 1 van de scholen waar ze op zat (via schoolbank).
  • Het lijkt erop dat ze een facebook account heeft.
  • De telefoongids geeft een adres en telefoonnummer (wellicht niet _die_ Femke)?
  • Whois gegevens van haar blog laten zien dat dat eigendom van Groenlinks is (de houder).
  • ……

Nu hebben we natuurlijk zo bij elkaar al x mensen waar ze blijkbaar een connectie mee heeft. Op zich niets mis mee maar stel je nu voor dat ze Hyved met haar buurman? Of dat ze een feed heeft die haar bakker bijhoud?

Komop Femke, ik hoop niet dat je zo semi blond bent. Je hebt niet mijn politieke voorkeur maar ik hoop toch echt dat je de kinderen waar je je zorgen over maakt wat slimmer laat worden….. Als je niet wil dat mensen dit vinden moet je nog even iets verder nadenken en zorgen dat je omgeving ook niet gevonden zal worden (is best lastig hoor).

Leave a Reply

