Nog maar eens wat proberen… xing.com

Zo af en toe heb ik behoefte om weer eens wat nieuws te bekijken. Dit keer ben ik, mede omdat er veel Duitse mensen aanwezig zijn, eens gaan kijken naar Xing.

Het is net als Linkedin een netwerk site die zich vooral richt op het bedrijfleven en studenten. Uiteraard kwam ik er mensen tegen die ik al ken, dat helpt natuurlijk wel om eens even rond te neuzen in de groepen van die gebruikers.

Er zijn een aantal voordelen die gelijk opvallen. Zo kun je per gebruiker kiezen wat hij/zij mag zien. Je kunt op heel veel nivo’s rechten geven. Dit is iets dat ik bij Linkedin erg mis en waardoor ik zelf goede bekenden uit mijn lijst haalde. Dit omdat ze hun contacten verborgen hielden. Zelf ben ik een groot voorstander van een open lijst en dat was met Linkedin niet te regelen. Nu kan ik dat soort contacten individueel instellen.

Nadelen zijn er natuurlijk ook. Het netwerk is niet gericht op Engelstalige landen. Veel groepen waar mensen een discussie voeren over bepaalde zaken zijn Duitstalig. Voor mij geen probleem maar het is wel een must om een beetje actief te kunnen deelnemen. Niet vreemd omdat de makers in Hamburg zitten.

Ik ga het eens een paar maanden proberen en kijken hoe het bevalt. Mocht je me kennen en op Linkedin of Xing een account hebben dan kun je me daar altijd toevoegen.

Tagged:

Leave a Reply

