Jabber

Enige tijd geleden ben ik begonnen met het testen van Proteus als IM client. Ondertussen ben ik zover dat ik eigenlijk wel tevreden ben over de software. Je kunt er makkelijk groepen in aanmaken, transports in opzetten en dus ook prima je contacten verdelen.

Sinds vandaag heb ik er ook maar eens Google talk bij gezet, dit omdat het eigenlijk niets anders is dan weer een jabber client (weliswaar zijn er plugins die extra zaken kunnen regelen maar ik gebruik alleen de standaard functionaliteit zoals chatten en een heel enkele keer een voice chat (tot voor kort alleen zakenlijk via Skype). Wellicht dat ik eens ga uitproberen hoe het werkt onder jabber.

Tagged:

Leave a Reply

