Inburgerings cursus

Ik lees regelmatig Duitstalige nieuws sites, tenslotte wil je ook een beetje op de hoogte blijven van het land waar je woont. Nu is het leuke dat ik al een paar keer een inburgerings cursus ben tegen gekomen op o.a. welt.de en soortgelijke sites. Vanavond kwam ik via een link op de site van de seuddeutsche terecht.

De vragen die ze daar stellen zijn op zich niet echt moeilijk. Sterker nog, als je de Nederlandse grondwet een beetje kent kom je al snel boven de 50 procent uit die je moet halen. Zo blindelings haalde ik een goed resultaat voor 27 van de 33 antwoorden

Richtige Antworten: 27
verbrauchte Zeit: 10:35 Minuten
erreichte Punktzahl: 9.018.398

Vragen waar ik nog even over moest nadenken gingen vooral over de oprichting van de Bundes Republiek Duitsland en over het samenvoegen van de DDR en de BDR.

Wat eigenlijk vooral gelijk is aan Nederland zijn de vragen over o.a. de pers vrijheid en het aanvragen van asiel.

Mocht ik ooit een Duits paspoort willen hebben dan zal het dus geen probleem zijn.

Tagged:

2 thoughts on “Inburgerings cursus

  1. Hans W... August 8, 2009 at 8:04 am Reply

    Hoi Eric,

    Je kent me toch, altijd nieuwsgierig en dus kijken hoe moeilijk het is.

    Gr.

    Hans

  2. Eric August 7, 2009 at 7:17 pm Reply

    Jawohl, der Hans wird nog mahl ein Tag richtig Deutscher….
    Zou er niet aan beginnen ouwe… het blijven tenslotte duitsers…

    gr. Eric
    http://www.criens.nl/eric

Leave a Reply

