Voor/nadelen van de HAMA wlan usb connector

Pff, er zitten een paar nadelen aan de WLAN stick die ik kocht. Aangezien er een status lampje in zit die bij verkeer groen begint te knipperen viel het mij op dat jabber via iChat eigenlijk zwaar brak is. De client staat constant te pollen (wellicht toch ook met bonjour te maken). Als test heb ik hem afgesloten en psi gestart om te kijken of die ook de neiging hadden. Dit bleek niet waar te zijn.

Aangezien psi een nogal vreemde interface heeft moest ik dus op zoek naar een alternatief. Momenteel test ik met zowel Adium als met Proteus. Adium ziet er al beter uit dan een paar jaar geleden. Proteus had gelijk moeite met mijn Duitse jabber adres, wellicht dat ik daar nog even verder in duik.

Tagged: ,

Leave a Reply

