Draadloos door de huis/eetkamer

Afgelopen week de eetkamer flink onder handen genomen en nu zat ik alleen nog met het probleem dat ik een utp kabel vanaf de hal via de eetkamer naar mijn werkplek had lopen. Een nogal vies gezicht omdat ik geen holle plinten heb waarbij ik ze kan verbergen. Het loopt vanuit de hal via een zelf gemaakt gat naar de eetkamer en vervolgens over een deurpost naar een muur waar het weer door gaat. Geen leuk gezicht.

Vanmorgen heb ik doorom in Nordhorn maar eens een Wlan usb-stick (Hama) gekocht. Hij is zowaar OS-X compatible (getest Tiger). Je moet alleen een driver installeren. Verder zat er zelfs een Nederlandstalige manual bij. Wellicht dus een tip voor iemand die niet te veel geld wil uitgeven (EUR 13,90).

Details uit de system profiler:

54M.USB…….:

Removable Media: No
Detachable Drive: Yes
BSD Name: en1
Version: 0.01
Bus Power (mA): 500
Speed: Up to 480 Mb/sec
Manufacturer: Ralink
OS9 Drivers: No
Product ID: 0x2573
Vendor ID: 0x148f

Tagged: ,

Leave a Reply

