Duitse taal keuze op websites (openvideo)

Zo af en toe vraag ik me af waarom bepaalde websites niet gewoon zelf de gebruikers de keuze laten om te kiezen op welke taal ze een site gaan bekijken. De Duitse taal keuze op websites lijkt door redelijk veel sites overal op de wereld automatisch te worden gebruikt als men merkt dat je via dat land op internet zit.

Ik zag via een social netwerk site een melding over een bepaalde site die mijn belangstelling wekte, http://openvideo.dailymotion.com/nl. Je komt dan op een Nederlandstalige pagina. Na het kiezen van een categorie blijkt dat mijn standaard taal gelijk op Duits is gezet. Denkt men op die site dat mensen niet zelf een keuze kunnen bepalen?

De site is nog beta maar het blijft me verbazen dat webbakkers overal op de wereld maar aannames doen.

Tagged:

3 thoughts on “Duitse taal keuze op websites (openvideo)

  1. Andreas October 27, 2009 at 8:18 am Reply

    Klopt! Webbouwers kijken naar het land van herkomst en baseren daar de taal op. Het zou wel zo moeten zijn dat wanneer je kiest voor Duits, Nederlands, Engels of anders, dat dit ook actief blijft.

    Daar gaat het dus mis bij jouw voorbeeld.

  2. Hans W... July 12, 2009 at 10:11 pm Reply

    en-us,en;q=0.5

    die 0.5 kan ik niet thuisbrengen.

  3. Anonymous July 12, 2009 at 10:01 pm Reply

Leave a Reply

