Mozy eet cpu

Ondanks dat Mozy Backup goed werkt kwam ik na wat verder zoeken iets tegen wat me niet helemaal aanstaat.

Alweer een paar dagen lijkt mijn mac mini aardige opstijg geluiden te maken. Waar ik eerst de schuld aan Flash en soort gelijke applicaties gaf kwam ik er vanavond achter dat de Mozy backup client iets lijkt te installeren dat niet goed kan omgaan met de OSX kernel. Het bleef telkens ongeveer 50 tot 60 procent cpu gebruiken.

Nu hoeft dat niet zomaar aan Mozy te liggen. Na mijn her installatie vorige week heb ik een aantal tuning acties gedaan om eens flink op te ruimen in de bestanden. Daarvoor gebruik ik een tool dat ik bij mijn vorige installatie ook al had, Monolingual.

Monolingual is een tool dat naast allerlei talen die men nooit gebruikt ook debug info en andere architecturen uit fat binairies kan halen. Zelf kruis ik daarbij altijd ARM, 64 bits PowerPC en Intel aan, het programma gaat dan allerlei te configureren paden af en sloopt dat uit de applicaties. Of dit het probleem is dat het enorme cpu gebruik bij Mozy veroorzaakt weet ik niet, dat zullen een aantal volgende testen moeten uitwijzen.

Momenteel heb ik even een uninstall gedaan en zal een nieuwe installatie uitvoeren. We zullen zien of het beter gaat als de complete applicatie er in staat.

Tagged:

Leave a Reply

