Kaduke waterpomp

Afgelopen week kwamen we er achter dat de waterpomp om het grondwater op te pompen voor de tuin kapot is. Hij wilde alleen nog lekken, schiet niet echt op als je flink water wil gebruiken. Uit elkaar gehaald en we zagen dat er onder andere een paar rubbers vervangen moesten worden.

Vanmorgen maar eens naar Grenzland gereden in Veldhausen met de kapotte rubbers bij me. Ze konden me alleen vertellen dat ze ze niet hadden maar ik moest maar even meelopen naar Herr College. Straat over, pakhuis door, kom je in een klein werkplaatsje waar iemand staat die zo plat Duits spreekt dat ik eigenlijk wilde dat mijn vrouw er bij was. Hoort wat er mis is en pakt een oude binnenband van een tractor ofzo. Knipt een stuk af en pakt een oude dopsleutel die hij scherp maakt op een slijptop, slaat een paar keer de dopsleutel op het rubber, knipt er een randje af en zie daar, de perfecte flat dichtung :-)

Kosten? 2 EUR. Alleen jammer dat ik het waterhuis wellicht ook moet vervangen…..

Tagged:

Leave a Reply

